Nieuwsupdate: uitbreiding blended opleidingen en zelfstudies vanaf september 2023

Bij de Erkende Toezichthouder staan we niet stil, sterker nog, we zijn achter de schermen volop in ontwikkeling. De afgelopen tijd hebben we hard geïnvesteerd om een uitbreiding van onze blended opleidingen en zelfstudies stapsgewijs te realiseren. Met succes. Vanaf nu staat het nieuwe aanbod najaar 2023 online. Komende week komt het lesaanbod van 2024 op de website.

Verschillende opleidingen van De Erkende Toezichthouder zijn sinds 2021 blended ingericht en worden geroemd door onze deelnemers. We krijgen volop waardering voor de opzet en inhoud van de lessen in onze online leeromgeving. Als deelnemers vervolgens actief uitgedaagd worden door onze docenten op locatie, zorgt dit ervoor dat het geleerde beter beklijft. Blended betekent bij De Erkende Toezichthouder de combinatie van online zelf leren én elkaar fysiek ontmoeten in kleine groepen tot maximaal 10 deelnemers.

Welke keuze past bij jou? Blended of e-learning?

Je kunt namelijk ook thuis aan de slag via zelfstudie. Neem het roer zelf in handen en leer in je eigen tempo thuis, waardoor je opleiding eventueel sneller kan worden afgerond. Krijg direct bij je inschrijving een jaar lang toegang tot onze online leeromgeving, en ook nog een extra jaar gratis erbij. Bij De Erkende Toezichthouder ga je niet passief luisteren naar videocolleges, met 99 deelnemers in een webinar casuïstieken ‘uitdiepen’ of alleen artikelen uit de online leeromgeving downloaden. Onze online leeromgeving is zoveel meer dan dat: het verrijkt je met vernieuwende kennis over toezicht en bevat een grote diversiteit aan leervormen. Het duidelijke leerpad, de leerdoelen, oefenopdrachten, extra uitleg in video’s, podcasts en stellingen zorgen ervoor dat jij een eerste stevige basis legt om een goede of betere toezichthouder nieuwe stijl te worden.

Grip op agenda

Christien van den Berg (61) koos onlangs bewust voor de e-learning basismodule. “Als interim verandermanager en crisismanager heb ik soms weinig grip op mijn agenda. Als er overlegvergaderingen zijn met ondernemingsraden of zaken die besproken moeten worden met de vakbonden kan ik meestal niet fysiek op locatie aanwezig zijn voor een training.  In combinatie met mijn werk heb ik op deze manier wel tijd om een module te volgen vanwege flexibiliteit: ik kan de lessen volgen in de uurtjes die mij uitkomen en er veel meer aandacht en tijd aan besteden. Dat zorgt ervoor dat de stof beter beklijfd omdat ik minder stress heb van reistijden en deelname op locatie.” 

Didactische leermethode

De blended en e-learning opleidingen vragen om een actieve leerhouding. We maken gebruik van de didactische leermethode ‘Flipping the classroom’. We staan in de online lessen stil bij kleinere praktijkdilemma’s die deelnemers aanzetten tot nadenken, afgewisseld met stellingen, vragen en uitdagingen. Het is een actieve lesvorm die vraagt om een actieve houding. De korte oefeningen tussen de theorie door zorgen voor veel interactie, en je krijgt gelijk antwoord(en). De blended vorm maakt het mogelijk dat je goed voorbereid naar de bijeenomsten op locatie komt. Complexe, uitgebreide praktijkdilemma’s gaan hier gepaard met diepgaande discussies. Doordat je je online goed voorbereid, blijft er in de bijeenkomst op locatie meer tijd over om echt met elkaar bij een praktijkdilemma stil te zijn. Dat vergroot de ruimte voor interactie tussen deelnemers, en tussen docenten en deelnemers. Het zijn de gesprekken met elkaar die nog lang na resoneren….

Wil je meer informatie over de opleidingen die we op dit moment al blended en via zelfstudie aanbieden? Bekijk ons lesaanbod . Of neem contact op met Caroline Wijntjes. 

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *